RECENZIJA: "Save the Green Planet aka Jigureul jikyeora!/ Spasite zeleni planet" (2003.) - Kontra svih filmskih zakona i pravila.

Čitajući o južnokorejskoj kinematografiji koju iznimno cijenim, naišao sam na film "Save the Green Planet". Pročitavši sadržaj filma dogodila se ona poznata 'ljubav na prvi pogled' i jedva sam čekao nabaviti ga. Kako to inače biva, kad nešto jako želiš uvijek nešto pođe po krivu. Tako je bilo i ovog puta. Nakon tri dana potrage film je konačno dospio u moje ruke, a uzbuđenje je bilo veoma veliko. Ako ste ikad s nestrpljenjem iščekivali određeni film, znat ćete o čemu govorim.

Počeo je film, a ja sam sretan kao malo dijete i zadovoljno trljam ruke. "Save the Green Planet" već u prvim scenama intrigira, a njegov glavni protagonist Lee Byeong-gu poručuje gledateljima: "Vjerojatno ćete pomisliti da sam lud". Byeong-gu je čovjek koji se drogira raznim tabletama i živi na rubu društva, ali to je njegov najmanji problem. Iako mu nitko ne vjeruje, Byeong-gu je uvjeren da je Zemlja u upasnosti i da se sprema velika urota. Svjestan je da se takve stvari događaju samo u filmovi, ali 'oni' su zaslužni za to, 'oni' su napravili te filmove! Vanzemaljski princ s Andromede će točno za 7 dana doći na Zemlju, dogodit će se katastrofa i nitko neće preživjeti. Byeong-gu je jedina nada za spas čovječanstva i mora spasiti planet.

Njegov glavni neprijatelj je Kang Man-shik, izvršni direktor multinacionalne farmaceutske kompanije. Na prvi pogled izgleda poput 'običnog' obiteljskog čovjeka, ima ženu sponzorušu i nekoliko djece koja 'muzu' novac od njega, ali Kang Man-shik nije s ovog planeta, i on je vanzemaljac s Andromede! Byeong-gu je uvjeren da je Kang Man-shik vođa vanzemaljaca i da je on jedini s kraljevskim genetskim kodom. Kang Man-shik pomoću svojih antena (kose na glavi) komunicira s drugim vanzemaljcima i priprema sve za njihov dolazak. Byeong-gu se odlučuje oteti Kang Man-shika, veže ga u podrumu i brutalno ga muči kako bi izvukao iz njega što više informacija i spriječio katastrofu koja prijeti Zemlji.

Moj kolega Danijel je u recenziji "The Lobstera" napisao jednu rečenicu koja savršeno opisuje "Save the Green Planet", a ona glasi: "divno poremećen film". "Save the Green Planet" je film kakav dosad sigurno niste nikad gledali. Radi se o filmu kojem je nemoguće odrediti žanr jer sadrži elemente drame, trilera, horora, misterije, fantazije, SF-a, romantike, komedije i satire. Da, dobro ste priočitali, "Save the Green Planet" je miks gotovo svih žanrova i pravi je hibrid filmske umjetnosti. Uradak je to koji ide kontra svih filmskih zakona i pravila, koji kombinira i spaja nemoguće te izvodi ono što je nezamislivo čak i danas, 13 godina nakon što je snimljen.

Redatelj i scenarist filma je Joon-Hwan Jang koji je dosad snimio samo dva filma: "Save the Green Planet" i "Hwayi: Monster Boy"Joon-Hwan Jang je u ovom filmu pokazao koliko je hrabar i odvažan režiser, ali isto tako je otkrio svu svoju genijalnost. "Save the Green Planet" je istovremeno smiješan, urnebesan, tragikomičan, strašan i brutalan. U filmu postoje trenuci koji će Vas nasmijati gotovo do suza, a već u slijedećoj sceni ćete imati dojam da je netko okrenuo na drugi program gdje traje napet i brutalan horor.

Moram priznati da me "Save the Green Planet" u potpunosti iznenadio i da nisam očekivao takav slijed događaja. Poster filma Vas lako može dovesti u zabludu pa ćete vjerojatno, kao i ja, očekivati neku ludu i otkačenu SF/fantasy komediju i ruganje 'normalnim' filmovima. Iako na prvi pogled film djeluje potpuno suludo i 'pleše' na granici karikature, on je iznimno kompleksan, nudi puno više od onoga što se čini i uz sve to nosi edukativnu poruku.

"Save the Green Planet" je film nakon kojeg nećete znati da li ste pod dojmom ili ste u potpunom šoku. Film je to koji je namijenjen 'hardcore' zaljubljenicima u filmsku umjetnost i onima koji su skloni nečem originalnom i drugačijem od sveg onog na što smo navikli. "Save the Green Planet" je iznimno zanimljiv eksperiment, a da li ste Vi pravi pacijent, to procijenite sami. Meni je film došao kao izvrsna terapija i teška srca sam ostao koliko toliko objektivan da mu ne dam najveću ocjenu.

Predlažem da za početak pogledate trailer i uživate u fantastičnom soundtracku i pjesmi "Somewhere Over the Rainbow" koja se u nekoliko različitih verzija proteže kroz čitav film.