RECENZIJA: "The Little Prince / Mali princ" (2015.) - Bezvremenska priča za male i velike!

Postoje priče koje nikad ne padnu u zaborav i prenose se generacijama, a priča o "Malom princu" je svakako jedna od njih. Osim na popisima lektire osnovnoškolaca, priča francuskog pisca Antoinea de Saint Exuperya ove godine je zaživjela i na filmskom platnu. Zahvaljujući redatelju Marku Osborneu, priča o avijatičaru, princu, lisici i ruži je postala opet vrlo aktualna.

Osborne je ispričao već poznatu nam priču, ali na vrlo složen način. Film "The Little Prince" je zapravo spoj dvije priče koje se kasnije spajaju u jednu. Prva priča nam je nepoznata, a njezin glavni junak je usamljena osnovnoškolka koja živi život kako joj majka odredi. Djevojčica je prilično nesretna svojim životom, a glavni razlog za njezino nezadovoljstvo su selidba u novu kuću, nedostatak prijatelja i prestroga majka. Naime, majka je već isplanirala njezin život koji je prikazan na ploči na zidu gdje piše što svaki dan mora raditi kako bi se upisala u elitnu akademiju i postala što majka želi da ona postane. Prvi susjed djevojčice je 'ludi' starac kojeg ignorira cijelo susjedstvo. Starac želi, svojim 'skrpanim' avionom, odletjeti daleko od mjesta gdje se sad nalazi. Djevojčica i on se polako sprijateljuju, a starac joj svaki dan daje po jednu stranicu priče o malom princu i priča joj o svom susretu sa princom u pustinji nakon pada aviona. Djevojčica svakodnevno mislima luta u drugi svijet u kojem se odvija, već poznata nam, priča o malom princu.

Posebno bih istaknuo narativni dio filma i odličan izbor glumaca koji su posudili svoje glasove. Najdojmljiviji je Jeff Bridges u ulozi starog avijatičara čiji glas se pokazao idealnim za pripovijedanje. Mlada Mackenzie Foy dala je svoj glas djevojčici, a glas njezine majke je onaj od Rachel McAdams. I ostatak glumačke ekipe je vrlo impresivan - Paul Rudd je mali princ, James Franco je lisica, Marion Cotillard je ruža, a Benicio del Toro zmija.

Teško je bilo očekivati kvalitetu kakvu imaju filmovi koji izlaze iz Pixarovog studija, ali dosta veliki budžet (preko $80 mil.) svakako se odrazio i na odličan vizualni izgled filma. Posebno zanimljiv je način na koji je kreiran svijet u kojem se nalazi glavni junak. Mali princ i svijet oko njega prikazani su ilustracijama, a scene izgledaju kao da su sastavljene od papira. Takav vizual izvrsno odgovara onom prikazu koji se nalazi u glavi čitatelja dok čita knjigu. Vjerujem, da kada čitate knjigu, da paralelno zamišljate sve ispričane situacije. One su ponekad vrlo detaljno ispričane, a ponekad daju samo obrise pomoću kojih možemo stvoriti sliku u glavi. U trenucima kada se mali princ nalazi na ekranu, prikaz je odrađen minimalistički što dodatno naglašava važnost pojedine situacije u kojoj se princ nalazi.

"Mali princ" je adaptacija suvremene bajke koja krije brojne skrivene poruke i životne pouke. Ideja francuskog pisca da prikaže tadašnje probleme društva (nedostatak ljubavi, otuđenost od ljudi i usamljenost) može se preslikati na današnje moderno društvo. "Mali princ" je filmski uradak koji će biti podjednako zanimljiv svim uzrastima. Djeci će priča biti zanimljiva zbog šarenila i luckastih likova, a starija populacija će imati o čemu razmišljati. "Malog princa" se može promatrati kao alegoriju o otuđenom čovjeku koji je izgubljen u modernom svijetu. Što može bolje ukazati na to od dječjeg poimanja ljudi i svijeta? "Mali princ" nas upozorava na ljudsku pohlepu i težnju za moći, a uči nas da smisao života nije samo vanjština i forma.

"Bitno je oku nevidljivo."

Animirani filmovi nisu namijenjeni samo djeci, a "Mali princ" je još jedan crtić koji dokazuje tu tvrdnju. Teza 'odrastite, ali nemojte zaboraviti' se vrlo često spominje u filmu i podsjeća nas da postoje stvari koje ne možemo 'prerasti'. Neki gledatelji će vjerojatno zamjeriti redatelju što se u drugom dijelu filma nije striktno držao knjige i što se pretjerano zaigrao, ali ne treba mu to previše uzeti za zlo, jer poanta koju film na kraju nosi je jednaka onoj izvornoj iz knjige. Prepustite se čaroliji i avanturi uz "Malog princa" čiji je glavni zadatak podsjetiti nas koje su osnovne vrijednosti života i upozoriti nas da, prilikom traženja svoje ruže, ne smijemo zaboraviti kako ona zapravo izgleda.

"Mali princ" uspješno uvlači gledatelja u svijet animacije i fantazije, ali zbog određenih režiserskih pogrešaka, nije uspio dosegnuti ljestvicu koju je visoko postavio ovogodišnji najbolji animirani film, "Inside Out".