RECENZIJA - Genijalnost redatelja krpa rupe u priči "SICARIO" (2015.)

SCENARIJ: Taylor Sheridan
ŽANR: Krimić, Drama
GLAVNE ULOGE: Emily Blunt, Josh Brolin, Benicio Del Toro
GODINA: 2015.
DRŽAVA:  SAD
TRAJANJE: 121 minuta

Jako volim mjesec listopad, bar ove godine! Jedan od razloga za to je veliki broj kvalitetnih filmova koji stižu u ovom mjesecu u kina. Nakon sužavanja izbora i malo dileme, odabir je pao na "Sicario". U iščekivanju početka filma poželjno je doći na vrijeme u kino, udobno se smjestiti i pogledati trailere. U trenutku kada je počeo trailer za "The Revenant" i kada su se začuli popularni bubnjevi kakve koristi Iñárritu, moja kutija s kokicama se iznimno brzo praznila, a očne vjeđe su se maksimalno raširile. S iznimno velikim nestrpljenjem iščekujem ovaj film u čijem je traileru već na prvi pogled vidljiva fantastična fotografija i odlična gluma nesuđenog Oskarovca Di Capria. Trailer koji me neugodno iznenadio je onaj sa Tomom Hardyjem i pričom o braći Kray. Nekako mi se čini da će se "Legend" gledati samo zbog Hardyja i ničeg više.

Počeo je Sicario i to odmah žestoko! Kate Macer (Emily Blunt) je FBI agentica i vođa interventnog tima za otmice. Meksički karteli haraju gradovima Arizone, a američke vlasti vode veliku bitku u suzbijanju njihovih kriminalnih aktivnosti. Jedan od najjačih i najmoćnijih kartela je Sonora, a njihov glavni čovjek na američkom području je Manuel Diaz koji se trenutno nalazi u Juarezu, gradu uz samu granicu između Amerike i Meksika. Mlada Macer je priključena posebnom timu kojeg predvode Matt Graver (Josh Brolin) i bivši državni tužitelj Alejandro (Benicio Del Toro). Njihov zadatak je uputiti se na iznimno opasnu misiju u Meksiko i pokušati doći do samog vrha organizacije okrutnog i nasilnog kartela. Riskirajući svoje živote, doslovno sa glavama u torbi, kreću u zemlju gdje su izrazito nepoželjni.

Teško je nabrojati sve filmove koji su snimljeni s namjerom da prikažu borbu američkih vlasti protiv meksičkih narko kartela. Vrlo lako se moglo desiti da i "Sicario" bude još samo jedan u nizu i da se pretvori u običnu policijsku kriminalističku dramu, ali ne u rukama kanadskog majstora Denisa Villeneuvea. Čovjek koji je zaslužan za filmove "Incendies", "Enemy" i "Prisoners" pokazao je još jednom svoju vanserijsku redateljsku kvalitetu. Villeneuve je opet postigao vrhunsku, iznimno mračnu atmosferu koja podiže napetost i daje jednu posebnu notu filmu. Fascinira njegova mogućnost da uzme nešto jednostavno i sa time napravi nešto skroz drugačije. Atmosferi je svakako pridonio i Roger Deakins koji je bio glavni zaduženi za fotografiju. Deakins je jedan od onih ljudi u filmskom svijetu kojeg nije potrebno predstavljati, a njegov rad u "Sicariu" vrlo vjerojatno će mu donijeti još jednu nominaciju za Oscara (i to već trinaestu!).

Villeneuve i Deakins oslikali su Juarez na jedan zastrašujuć način gdje vlada nasilje, kriminal i nezakonje. No, pitanje je da li je slika njihovog prikaza Juareza samo američka propaganda ili stvarno stanje. Zaintrigirao me taj grad i čitajući sam naišao na informaciju da je Juarez bio proglašen najnasilnijim prodručjem na svijetu izvan ratnih zona. Gotovo nevjerojatno izgledaju prizori grada snimljeni iz ptičje perspektive, a kada uđete u njegovu unutrašnjost ne postoji sigurno mjesto gdje se možete skloniti.

Poznato je kako Villeneuve u svojim filmovima voli polaganu radnju kako bi kasnije mogao ubrzati, a njegovi filmovi često odlaze u totalno neočekivanom smjeru. Postoji još jedna karakteristika "Sicaria" koja je prisutna u gotovo svim filmovima Villeneuvea, a to su odlično izgrađeni likovi koji posjeduju velike unutarnje konflikte i nerijetko vode borbe sami sa sobom. U "Sicariu" postoji više takvih likova, a dilema što je ispravno, a što nije, te dokud seže profesionalnost, vidljiva je gotovo u svakoj njihovoj reakciji.

"Sicario" je melem za oči i uši. Izvrstan vizual i vrhunski odabir glazbe dobitna su kombinacija. Uz nesvakidašnji prikaz grada u kojem vladaju kriminal i droga, u filmu je prikazano nekoliko fantastičnih akcijskih scena koje su vrijedne višestrukog gledanja. Glumačka ekipa je vrlo dobra, a predvodi ju sjajan Benicio Del Toro koji je pružio možda i najbolju ulogu od "21 Grams". "Sicario" je zamalo ispao prosječan film zahvaljujući neiskusnom Tayloru Sheridanu koji je napisao nekvalitetan scenarij sa puno rupa i nelogičnosti. S obzirom da je scenarij jedna od najvažnijih komponenti filma, Villeneuve nije imao nimalo lagan zadatak, ali ga je odradio vrhunski i rezultat je film koji je svakako vrijedan gledanja i koji bi vrlo lako mogao biti sudionik na dodjeli idućih Oscara.

OCJENA 8/10