RECENZIJA: Kad nepozvani gosti pokucaju na vrata - "Kuc kuc / KNOCK KNOCK" (2015.)

REDATELJ: Eli Roth
SCENARIJ: Eli Roth, Nicolás López, Guillermo Amoedo
ŽANR: Horor, Misterija, Triler
GLAVNE ULOGE: Keanu Reeves, Lorenza Izzo, Ana de Armas
GODINA: 2015.
TRAJANJE: 99 minuta

Recenzije su u većini slučajeva namijenjene da zainteresiraju potencijalne gledatelje te da predstave ono dobro u filmu. Ovaj tekst neće biti napisan sa tom namjerom već sa ciljem da vas upozori što možete očekivati i da vam ovim putem predložim da "Knock Knock" zaobiđete u širokom krugu. Opisao bih ovaj uradak Elija Rotha metaforom koja se krije u naslovu teksta. Koliko puta vam se dogodilo da se spremate negdje i da vam u zadnji tren netko pokuca na kućna vrata? I još da stvar bude gora, neka to budu gosti koje ne bi okarakterizirali kao poželjnim, a vi u sebi mislite: "Samo neka otiđu što prije". Upravo takav osjećaj ostaje nakon odgledanog filma - uzalud potrošenih sat i pol vremena te iščekivanje da što prije završi.

Žanr filma? Kombinacija mojih omiljenih žanrova - horor, misterija i triler. Bar je tako odredila ekipa sa IMDb-a. "Knock Knock" se zapravo teško može svrstati bilo gdje osim u smeće. Možda će zvučati pregrubo, ali ako vas baš jako zanima što je to Eli Roth snimio i kako izgleda jedan od najlošijih filmova ove godine, dajte si oduška i izdvojite 99 minuta vašeg života za ovaj propali filmski pokušaj.

Krenimo od početka. Evan (Keanu Reaves) je uzoran obiteljski čovjek koji je u sretnom braku i otac je dvoje djece. Nakon što pošalje ženu i djecu za vikend na odmor, on ostaje sam kod kuće kako bi završio poslovni zadatak. Iza ponoći na vrata će mu pokucati dvije mlade polugole djevojke koje je taksist doveo na pogrešnu adresu, a odredište im je trebalo biti tulum kod prijatelja. S obzirom da vani kiša pada kao iz kabla Evan poziva cure unutra i nudi im da se jave prijateljima preko facebooka sa njegovog laptopa jer curama ne rade mobiteli. Cure polako bacaju krpice sa sebe s namjerom da mu učine ovu noć nezaboravnom i, iako on to na početku odbija, pružaju mu ludi seks u troje. Jutro je uvijek pametnije od večeri, ali djevojke su još uvijek u Evanovom stanu, a on nema pojma što ga očekuje...

Ideja je čak i dobra, ali realizacija je katastrofalna. Od horora nema niti "h", a misterija i triler su takvi da ne bi zainteresirali niti malo dijete. Već smo navikli od Rotha da nejde sigurnim stazama i da pokušava raditi nešto novo, a ovdje je pokušao ubaciti iznimno neuspjele "torture" scene i ponešto parodije. Čitajući biografiju Elija Rotha možete saznati da je poželio biti redatelj nakon Ridleyevog "Aliena", da je jedno vrijeme surađivao sa Lynchom te da je dobio pohvale od velikana kao što su Peter Jackson i Quentin Tarantino. Gdje je zapelo i kuda je Roth zalutao veliko je pitanje. Zanimljiva je i činjenica kako Roth, otkad se oženio za Čileanku Lorenzu Izzo, ne zna snimiti film a da u njemu ne glumi njegova žena.

Gluma je očajna. Nisam siguran da li su glumci imali zadatak biti iritantni i priglupi, ali svakako su ostavili takav dojam. Od dvije glavne glumice teško je procijeniti koja je gori izbor. Lorenza Izzo sa pretjerano naglašenim latinskim naglaskom koji se može primjetiti samo u pojedinim trenucima, ili Ana de Armas koja viče "F..k me daddy" dok se nalazi na zavezanom Reevesu. Keanu Reeves se odlično uklopio u sivilo filma, a njegova uloga propalog DJ-a i oženjenog muškarca sa dugom masnom kosom koji nikad nije prevario svoju ženu je vrlo često tragikomična.

Potpuno nejasno je čime se ovaj film izborio za dolazak u kina, a čije prikazivanje počinje 12.11. ove godine. Eli Roth je pokazao kako se ne snima film, a Keanu Reeves bi se trebao zapitati što mu je trebala ovakva uloga. Nemogućnost glavnog lika da svlada dvije tinejdžerke od pedesetak kilograma, zajedno sa moralnim pitanjem koje se proteže kroz film, izgledaju vrlo smiješno, ali daju idealnu sliku o filmu - nemoć, neuvjerljivost, frustracija, jad, bijeda i razočaranje.

OCJENA 2/10