RECENZIJA - "Terminator Genisys" izgubljen u vremenu (2015.)

REDATELJ: Alan Taylor
SCENARIJ:  Laeta Kalogridis, Patrick Lussier
ŽANR: Akcija, SF
GLAVNE ULOGE: Arnold Schwarzenegger, Jason Clarke, Emilia Clarke
GODINA: 2015
TRAJANJE: 126 minuta

Terminator Genisys započinje vrlo zanimljivo 2029. godine gdje nakon 45 godina ratovanja protiv terminatora u svijetu još uvijek vlada ratno stanje koje je gotovo dovelo do apokalipse. No, borba se polako bliži kraju, a ljudska rasa uz pomoć vođe Johna Connora vrlo je blizu da u potpunosti slomi otpor strojeva. Početak filma je iznimno dobro napravljen, a atmosfera apokaliptičnog svijeta vrlo dostojno slijedi originalnu Cameronovu ideju. Preživjeli žive u kampovima otkud kuju planove kako zadati strojevima konačni udarac i ponovno preuzeti kontrolu nad svijetom. Vidjevši da gube rat, strojevi u prošlost (1984.) šalju terminatora kako bi ubio Sarah Connor, majku tada još nerođenog sina Johna Connora koji je poveo borbu protiv smrtonosnih strojeva. Kako bi John spriječio smrt svoje majke i pobjedu terminatora, a samim time i osigurao svoje rođenje i život, John u prošlost šalje Kylea Reesea. Stvari krenu krivo odmah prilikom slanja Kylea u prošlost koja više nije onakva kakvu je John zamišljao.

Početak filma je iznimno dobro napravljen i podsjeća nas na događaje iz prvog Terminatora gdje je Arnold Schwarzenegger odigrao jednu od najboljih uloga u svojoj karijeri. Čak i ako niste gledali niti jedan film iz terminator franšize, nećete imati problema sa shvaćanjem radnje na početku filma. Ali, nakon odličnog uvoda kreću problemi koji se vide na svakom koraku i vjerujem da će se većina gledatelja naći izgubljena negdje u vremenu. Scenaristi filma odlučili su napisati iznimno kompleksnu radnju u kojoj je ispalo jedino vidljivo da su uzeli prevelik zalogaj i da nisu bili dorasli zadatku čiju ljestvicu su postavili iznad svojih mogućnosti. Cilj je bio napraviti film koji se dešava u nekoliko vremenskih razdoblja, ali prikazi putovanja u prošlost i budućnost nisu niti blizu uspješni kao primjerice u filmu Povratak u budućnost. U želji da radnja filma bude kompleksna poput u Inception-u, scenaristi su napisali sadržaj koji je prepun rupa, nelogičnosti i nepovezanosti. Da stvar bude još gora,skočili su sami sebi u usta i napravili kraj filma koji je u potpunosti izgubio i ono malo logike koju je ovaj film sadržao.

Ako odlučite jako napregnuti svoje moždane vijuge i razmišljati, u prvih sat vremena filma ćete možda i misliti da držite sve konce u rukama i da ste sve shvatili. To će vas zabavljati neko vrijeme, ali vrlo brzo nakon toga ćete shvatiti da postoji toliko nelogičnosti i rupa da je bolje uopće se ne truditi. Zato vam preporučam  da tijekom gledanja ovog filma ostavite mozak da spava i da se uopće ne trudite razmišljati. Bar se nećete nepotrebno umoriti i naživcirati poput mene. Čak ni legendarni Arnie sa svojim komičnim objašnjenjima zakona fizike neće vam uspjeti razjasniti film.

Ako pak odlučite samo uživati u SF-u i dobroj akciji, moram vas opet razočarati jer sumnjam da ćete i sa time biti zadovoljni jer je akcije premalo . Nakon nekoliko spektakularnih scena na početku filma dobru akciju ćete morati čekati sve do posljednjih pola sata filma, a strojevi nisu niti malo bolji, snažniji niti impresivniji nego što su bili prije dvadesetak godina. Čak bih se usudio reći da su u Terminatoru Genisys strojevi skoro izostavljeni i u potpunosti zanemareni. Previše vremena se posvetilo objašnjavanju stvari i samoj priči, dok se za to vrijeme sa današnjom tehnologijom mogao napraviti pravi SF spektakl u kojem bi terminatori rasturali kao što smo i očekivali.

Slično kao u Jurassic World-u, i u novom Terminatoru se igra na nostalgiju pa su tako ubačene neke scene iz jedinice, a naravno ne nedostaju niti Arnoldovi popularni „one-lineri“. Upravo je Schwarzenegger jedna od svijetlijih točaka u filmu. Iako  više ne glumi opakog terminatora čiji je jedini cilj destrukcija, Arnie je još jednom pokazao da je prava zvijezda i u svakoj sceni gdje je prisutan plijeni svu pozornost gledatelja. Arnie je svjestan da je star i da više nije u top-formi te da mu više ne odgovaraju uloge kakve je prije glumio, ali usprkos tome pronašao je recept uspješnosti. Njegova karizma je fantastična, a humor i grimase koje nam on pruža vrlo vjerovatno bi bili užasni da to netko drugi pokuša napraviti umjesto njega. Arnold je gotovo nezamjenjiv i iako glavna uloga nije pripala njemu, jako puno scena djeluje upravo kao Arnijev „one man show“.  Jedan od razloga za to je i iznimno loš odabir glumaca.

Moram priznati da sam s velikim nestrpljenjem iščekivao novu Sarah Connor koju je utjelovila zvijezda „Igre prijestolja“  Emilia Clarke. Vidjelo se iz aviona da Clarke daje sve od sebe i da je vrlo dobra glumica, ALI... Clarke je slatkica, a Sarah Connor je trebala biti sve samo ne slatka. Ne može se osporiti njezina simpatičnost, kao niti njezin glumački talent, ali u ulozi Sarah Connor izgledala je neuvljerljivo, preplašeno i nezrelo. Jason Clarke u ulozi Johna Connora, a pogotovo Jai Courtney u ulozi Kylea Reesea potpuni su promašaj. J.K. Simmons je bio vrlo dobar, ali nažalost njegov lik se pojavljuje u svega nekoliko kratkih scena tijekom filma.

Terminator Genisys je pravi primjer koliko je teško napraviti dobar nastavak franšize, bilo da se radi o remake-u, re-bootu ili samo o nastavku. S druge strane ovaj nastavak popularne franšize odličan je primjer kako se na dobroj prošlosti i popularnom imenu mogu zaraditi ogromni novci. Tko je kriv za uspjeh filmova koji su po svim kriterijima neuspješni osim po zaradi? Oni koji ih rade i na njima zarađuju ili mi koji plaćamo da ih gledamo? Teško je shvatiti nas zaljubljenike u film. Koliko god smo se puta već razočarali uvijek očekujemo nešto dobro, a vrlo često dobijemo malo ili skoro ništa. Dosad smo gledali pregršt takvih filmova, a gledat ćemo ih sigurno i dalje...

Još više me rastužuje činjenica da je najavljeno snimanje još dva nastavka koji bi trebali izaći 2017. i 2018. godine. Mislim da je vrijeme da onaj popularan terminatorov „I'll be back“ zamijenimo sa „Hasta la vista baby“.

OCJENA 5/10