RECENZIJA: Prva sezona serije "The Flash" (2015.) - "crveni brzić" sa stilom!

Skepticizam oko serija sa superherojima, pogotovo kad one dolaze iz kuće kao što je CW, bio je razumljiv. CW je poznat po tinejdžerskim melodramama i vrlo slobodnim povijesnim adaptacijama s labavom, ako ikakvom, autentičnošću. Imajući se te odlike na umu, već od prve inačice CW-jeve superherojske serije "Arrow" nismo očekivali puno. U prvoj sezoni serija je tekla (uglavnom) u skladu s očekivanjima da bi u drugoj dobila više smisla i potvrdila tezu kako je za serije tog tipa nužan snažan negativac. Nekako na tom valu uspjeha zelenog strijelca izrastao je i "The Flash". Druga superherojska serija iz DC ešalona koja je po najavama trebala biti više stripovska, vedrija i s duhovitije napisanim likovima. Nakon što je završila prva epizoda emitiranja "crvenog brzića" možemo reći kako je "The Flash" trenutno najbolja superherojska serija na komercijalnim mrežama i kako je, barem što se ove godine tiče, višestruko nadmašio i "Arrowa" i ostatak konkurencije.

Originalna "Justice League"

"The Flash" je zasnovan na stripovskom junaku. Barry Allen/Flash jedan je od najpopularnijih junaka DC svemira i također jedan od najpoznatijih unutar "Lige pravde/Justice League". Uz Green Lanterna, Aquamana, Wonder Woman i Martian Manhuntera, te nositelje Batmana i Supermana predstavlja neizostavan dio DC mitologije pa je bilo čudno kako je uz Arrowa koji ipak pripada drugoj ligi DC heroja baš on izabran za sljedeću seriju DC produkcije. Fanovi su bili skeptični, a tome nije doprinijela ni najava kako će Ezra Miller utjeloviti istog lika u filmskoj adaptaciji koju ćemo imati prilike uskoro vidjeti. CW-jev Flash je Grant Gustin i moram reći kako, unatoč prvotnoj skepsi zbog manjka fizičke sličnosti sa stripovskim Barryjem Allenom, uspijeva pogoditi bit lika bolje od svih očekivanja, a scenaristi su se očito odlučili poigrati s njegovim stripovskim svijetom do te mjere da je u potpunosti zamisliva nekakva buduća konvergencija dva, zasad odvojena, DC svemira. Ignoriranje priče koju nam je ova serija ispričala u prvoj sezoni, pravljenje da ona ne postoji u većoj slici koju nam DC priča moglo bi samo naštetiti cijelom projektu, pogotovo ako priča na velikom platnu bude lošija i manje zanimljiva od ove na malom ekranu. Dogodi li se takav scenarij koji, s obzirom na podbačaj "Čovjeka od čelika", nije nezamisliv DC i Warner Bros vjerojatno će morati preispitati svoju strategiju.

CW je pogodio s dočaravanjem atmosfere svemira u kojem obitava Barry Allen. Za one koji nisu upoznati s pričom, Barryju je kao klincu poginula majka, a on je svjedočio tom tragičnom i neobičnom događaju. Na mjestu zločina ostavljen je samo njegov otac, pa su ga službene vlasti našle za shodno otkriviti za ubojstvo supruge. Iako Barry tvrdi kako otac nije kriv, njegovo svjedočenje nitko ne shvaća ozbiljno. Glavni lik odrasta, postaje forenzičar i posvećuje se tome da pronađe ubojicu svoje majke i dokaže očevu nevinost. Sve ovo nam se ponavlja u uvodu u svaku epizodu, pa tu mantru ili počnemo premotavati ili ponavljamo kroz 23 epizode priće. Eksplozija akceleratora čestica dovela je do pojave ljudi s posebnim sposobnostima koje je CW odlučio nazvati meta-ljudima. Barry postaje jedan od tih ljudi nakon što se utjecaj eksplozije akceleratora spoji s nevjerojatnim efektom munje koja ga je udarila. "The Flash/Munja" odražava način njegovog postanka, a njegova će misija postati središnjom temom serije.

Ono gdje "The Flash" postaje bolji u odnosu na "Arrowa" ili recimo "Agents of SHIELD" je daleko kvalitetnija karakterizacija likova, a ta se karakterizacija sve više isplaćuje i scenaristima i gledateljima kako se prva sezona približava kraju. Teško je u današnje vrijeme napisati kvalitetnu sezonu u 20+ epizoda i s tako dugačkom sezonom nužno je da su neke epizode bolje, a neke slabije. Komparacijom s konkurentskim serijama "The Flash" ima najmanje loših epizoda u sezoni, a rekao bih da su zajedničke epizode s "Arrowom" čak podigle kvalitetu treće sezone te serije više nego što je "Arrow" to učinio za "Flasha". Tu se vidi koliko je bitno imati pogođenu karakterizaciju glavnog lika, ali i potvrđuje teza s početka teksta koliko je za ovakvu seriju važno imati dobro napisanog i snažnog negativca.

SPOILER ALERT!

Ovdje ću upozoriti čitatelje na nadolazeće spoilere jer će bez njih biti nemoguće napisati recenziju prve sezone serije. U nastavku teksta bit će otkriveni bitne niti radnje prve sezone pa bi onima koji nisu gledali preporučio da ne čitaju tekst dalje.

SPOILER ALERT!

Glavni negativac serije je sjajno karakterno ocrtani Harrison Wells (Tom Cavanagh). Čovjek za kojeg u početku ne znamo koji su mu motivi i koji je najodgovorniji za eksploziju akceleratora. On je uz Caitlin Snow (Danielle Panabaker) i Cisca Ramona (Carlos Valdes) ključni dio tima Allen, te pomaže Barryju da shvati svoje prave mogućnosti i usput pospremi meta-ljude u za njih pripremljeni zatvor. Odnos između njega i Barryja je gotovo očinski iako nam se već od prve epizode daje naslutiti kako iza Wellsovih postupaka stoji neki veći, važniji motiv. Ta činjenica da je Wells potpora glavnom junaku, a da nismo sigurni je li ta potpora stvarna ili "s figom u džepu" doprinosi kvaliteti serije jer se za vrijeme čitave sezone pitamo što to točno pokreće Wellsa. Iako možemo od samog početka naslutiti da je upravo Wells glavni negativac, način na koji to otkrijemo je odlično izveden. Dinamika odnosa unutar Star Labsa sjajno je pokazana, a Barry, iako "proizvod" tog laboratorija, polako počinje postavljati ono klasično superherojsko pitanje. Granica između moći i odgovornosti postaje jedno od važnijih pitanja, ali čak i to biva zamagljeno još važnijim pitanjem koje naglasak stavlja na odabir između osvete i svrhe vlastita postojanja.

Cisco i Caitlin, kao i povremeno pojavljivanje likova iz Starling Cityja (Arrow, Black Canary, Felicity) , daju ovoj seriji upravo ono što je Arrowu drastično nedostajalo u trećoj sezoni. Svrha koja nadilazi samo postojanje junaka i uvjerljivi međuljudski odnosi pokazuju da se i CW zna uzdići iznad romantične melodrame u ovakvom tipu produkcije. Olicity problem u "Arrowu" ovdje je uspješno izbjegnut, djelomično i iz razloga što je Barry geek, pa njegov odnos s Iris (Candice Patton) ne pati od te vrste idealizacije. Još jedan bitan element koji vrijedi istaknuti su sporedni likovi s supermoćima. Grodd, Firestorm, Captain Cold ili The Trickster su sve pamtljivi likovi, jako dobri negativci/pozitivci koji samo na kvalitetan način nadopunjuju Flashevu priču. Nažalost, Arrow of Sladea Wilsona/Deathstrokea nije imao tako kvalitetnu postavu.

Zafrkancija, ležernost i pop-kulturne reference kojima "The Flash" obiluje daju mu prednost pred ostalim serijama ovog tipa, a baš ta stripovska atmosfera od koje ne nastoji pobjeći kao i to što je u većem dijelu izbjegao klasičnu CW patetiku seriju su uzdigli iznad ostalih kao najuspješniji stripovski TV projekt sezone. Naravno, s iznimkom "Daredevila" koji se u ovu priču ne uklapa jer se ipak ne emitira na klasičnim komercijalnim televizijama. Također, vrijedi istaknuti da je "The Flash" prednjačio u posvetama svom prethodniku iz devedesetih, a jednu od najpoznatijih takvih posveta možete vidjeti u ponovljenoj ulozi Marka Hamilla kao Trickstera (zajedno s posvetom njegovoj najpoznatijoj ulozi):

Mark Hamill u "The Flashu" iz 1990-ih

"The Flash" je jurnuo kroz prvu sezonu i okrenuo svijet superherojske televizije naglavačke. Ono što je još strašnije je to što je dokazao da CW to može napraviti kako treba. CW-jev "The Flash" nije neka prevelika ozbiljnost, ali ni ne treba biti. Ono što jest, odrađuje odlično. Zabava, stripovski osjećaj i dobre priče u okviru žanra. Osim "Daredevila", nijedna od superherojskih serija to nije uspjela na taj način, a on je i produkcijski i distribucijski ipak sasvim druga priča. "The Flash" je putokaz kako to treba izgledati. Možda dočekamo trenutak kad ćemo CW percipirati kao zabavnu umjesto kao trash televiziju. "The Flash" je korak u pravom smjeru. Iskreno se veselim drugoj sezoni "crvenog brzića" i nadam se da će i cjelovit CW svemir krenuti njegovim smjerom.

Što s DC-jem? Oni možda i nauče cijeniti što imaju. Mislim ipak da će cijeli DC TV svemir doći do izražaja tek ako veliki aduti podbace. S obzirom koliko "The Flash" dobro funkcionira nisam siguran bi li to bilo dobro ili loše. Prva je sezona završila napeto, kao i obično s ovakvim serijama sve je ostalo na glavnom junaku. On inače sve sređuje brzinom munje, ali za ovo će mu ipak trebati nešto duže. Barem do sljedeće sezone. Koliko je brzo prošla ova sezona, dugo ćemo čekati sljedeću. "The Flash" će se vratiti, ali kad to učini, pretpostavljam da ništa više neće biti isto. Kako za njega, tako i za čitav CW TV svemir.